Jos voit toivoa vain yhden toiveen, yhden asian, mikä se olisi?

Toivoa voi paljon. On monta tärkeää asiaa, unelmaa, joiden toivoisi toteutuvan, tai tulevan mahdolliseksi. 

Terveys.

Lapset. Ne kaikki neljä. 

Perhe. Tämä pieni. 

Ystävät.

Työ. Toimeentulo. Että pärjää. 

Että auto pysyisi kasassa, ei hajoaisi, kestäisi. 

Uusi tai uudempi auto. 

Lottovoitto. 

Mutta jos on vain yksi asia. Mitä toivoisit eniten. Niin minulta kysyttiin. Mitä sinä haluaisit tällä hetkellä eniten. MItä toivot kaikkein eniten. 

Ja kaikista näistä lukuisista toiveista ja unelmista ei yksikään tullut pieneen mieleeni. Sieltä nousi kun hätähuutona vain yksi asia, yksi sana. 

Parisuhde

Se oli, on, minun toiveeni. Se suurin, se ensimmäisenä mieleen tullut. Se joka on koko ajan tässä ympärillä, kaikkialla, täyttää koko elämäni, sen jokaisen hetken mitä on.

Parisuhde.

Kumppani, Rakastettu, rakkaus. Ihminen, mies. Minulle, minulla, minun elämässäni. Minä hänen elämässään. 

 

Andy McCoy sanoi: Sun pitää varoo mitä haluut, koska sä voit saada sen. 

Enkä minäkään mitä tai ketä tahansa tähän toivo. Ehkä pitäisi sanoa ääneen tai edes kirjoittaa lista, mitä toivoo, millaista kumppania toivoo. Eivät ne mitään kiveenhakattuja ehdottomuuksia ole. Eikä sulje pois jotakuta toista ehtoa tai edellytyst.

Niin, ne kriteerit:

Pituus. Olisi kiva, jos olisi minua pidempi, mutta enemmänkin sellainen kokonaisuus, joka ei ole liian pieni tai hento tai vastaavasti liian massiiviinen suhteessa minuun. 

Pitää huolta itsestään. Harrastaa liikuntaa kohtuudella. 

Lukee. Kirjoja ja lehtiä. Mitä vain. Ymmärtää lukemaansa.. 

Huumorintajuinen vakavikko.

Alkoholi. Ei täysabsolutisti, ei liikaa. kohtuudella. Ei mitään "poikien iltoja" kerran kuukaudessa tai viikossa pitäen sisällään järjetöntä ryyppämistä, tissuttelua, baari-iltoja. Ei ei ja ei.

Onko tupakointi poissulkukriteeri? Mikä on sopiva määrä vai onko sekin absolutismia, kuten minulla on? 

Älyltään tasavertainen kanssani. 

Näkee minut kauniina, viehättävänä. 

Hyväksyy minut tällaisena kuin olen. Hyväksyy lapseni, arkeni, taloustilanteeni. Mutta kaikkein eniten, hyväksyy lapseni. 

- - 

Tässä näin alkuun. Ehkä näitä kriteereitä tulee vielä lisääkin, Täydennän tähän, en tee uutta listaa.